Skip to main content

Öğrenci

Yerleşkelere Dönüş Rehberi

Bu Rehberin amacı, İstanbul Kültür Üniversitesi'nde aşamalı olarak yerleşkelere dönüşü planlarken COVID-19 enfeksiyonu riskini en aza indirmeye yardımcı olacak talimatlar, politikalar ve yönergeleri kamuoyu ile paylaşmaktır.

T.C. Vatandaşı
Öğrencilerimiz,

  • Yerleşkelere girişler, HES Kodu eşleştirilmiş kurumsal kimlik kartlarıyla yapılacaktır. 
  • Öğrenci veya personel olarak yerleşkeye girişlerinizden önce kurumsal kimlik kartınızın HES Kodu eşleştirmesini yaptığınızdan emin olunuz. 
  • İKÜ Kurumsal Kartınızın HES Kodu eşleştirme işlemlerinizi hes.iku.edu.tr/login adresinden yapabilirsiniz.  
  • Herhangi bir sebeple PCR testine ihtiyaç duyulan öğrenci ve personelin kampüse, öğrenci yurtlarına girişlerinden önce NEGATİF PCR sonucuna sahip olmaları gerekmektedir.  

 

PCR HAKKINDA 

*PCR test süreçlerinin iş ve eğitim faaliyetlerinin akışına engel olmayacak şekilde yapılması gerekmektedir.

T.C. Vatandaşı Olmayan Öğrencilerimiz,

T.C. vatandaşı olmayan öğrencilerimizin, HES sistemine 2 doz aşısını entegre etmesi gerekmektedir. İkinci doz aşısını olmuş ve üzerinden en az 14 gün geçmiş öğrencilerimiz yerleşkelere giriş yapabilirler. Aksi takdirde yerleşkelere girebilmek için 48 saatte bir PCR testi olunması gerekmektedir.

Eğer iki doz aşılınız varsa ve girişte sorun yaşıyorsanız, aşılarınız sisteme entegre olana kadar kullanacağınız geçici sertifika için Uluslararası İlişkiler Birini’ni (yob@iku.edu.tr) bilgilendirin.

Sağlık Bakanlığı’nın düzenlemelerine göre, resmi kaydınızı tamamladıktan ve öğrenci işlerinden 98 ile başlayan kimlik numarasının yazılı olduğu öğrenci kayıt belgesini aldıktan sonra hastanelerden randevu alabilirsiniz.

Derslikler ve Etüt Salonları ​

  • Dersler mümkün olan en az sayıda kişi ile yapılmalıdır. Blok ders yapılmamalı, dersler arasında salonun büyüklüğüne göre en az 10 dakika ara verilerek ortamın havalandırılması sağlanmalıdır.
  • Etüt salonları ve sınıflarda kapasite planlaması yapılmalı, kalabalık grup çalışmalarından kaçınılmalıdır. Oturma düzeni ise fiziksel mesafe en az 1 metre olacak şekilde olmalıdır. Ancak dersin niteliğine göre öğrencilerin yüksek sesle konuşma, şarkı söyleme gibi faaliyetlerinin de olduğu durumlarda fiziki mesafe düzenlemesinin en az 1,5- 2 metre olacak şekilde uygulanması daha uygun olacaktır.
  • Damlacık oluşturması nedeniyle şarkı söyleme koro çalışması, tiyatro provaları gibi yüksek sesle yapılan aktiviteler için küçük derslikler ve sınıflar yerine büyük salonlar tercih edilmelidir.
  • Ders esnasında öğrenciler tarafından kullanılacak eğitim malzemeleri mümkün mertebe kişiye özel olmalıdır.
  • Sınıflar pencereler açılarak düzenli bir şekilde sık sık havalandırılmalıdır. Damlacıkların yayılmasına yol açabileceği için mümkün mertebe içerde kişiler olduğunda klima ve vantilatör kapalı olmalıdır.
  • Korunma ve tedbirlere yönelik afiş-poster vb. bilgilendirici materyallere uygun yerlerde yer verilmelidir.
  • Masa yüzeyi, kapı kolu gibi birden çok kişinin temas ettiği alanların temizliğine özellikle dikkat edilmelidir.
  • Derslik girişinde o dersliğin maksimum öğrenci kapasitesini belirten uyarı içeren görsel materyallere yer verilmelidir, oturma düzeni ve mesafeleri de önceden ayarlanmış olmalıdır.

Öğrencilerin birbiriyle yüksek sesle etkileşimi olmayacağı ders, sınav/uygulamalı sınavlarda laboratuvar ve dersliklerde fiziki mesafe için asgari 1 metre mesafeye göre düzenleme yapılabilmekle birlikte özellikle yüksek sesle konuşma ve münazara gibi faaliyetlerde mümkünse fiziki mesafe en az 1,5-2 metre olacak şekilde düzenleme yapılmalıdır.

Haberler ve Duyurular

Yerleşkelere dönüş sürecinde üniversitemizin tüm duyuru ve haberlerine bu alandan erişebilirsiniz.

Temizlik Personeli Eğitimi
COVID-19 ile mücadele kapsamında; Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı tarafından 8 Ocak Cumartesi günü yerleşkelerimiz
Covid-19 Vaka Artışı Hakkında Duyuru
İKÜ Ailesi'nin Değerli Üyeleri,  
2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Hk.
Saygıdeğer Hocalarım ve Değerli Çalışma Arkadaşlarım,

İKÜ'de Dijital Eğitim

İstanbul Kültür Üniversitesi teknolojinin bütün olanaklarından yararlanarak dijital eğitim altyapısını oluşturmuş ve bu yönde önde gelen eğitim kurumlarından biri olma başarısını göstermiştir. 2011 yılından bu yana CATs sistemi ile eğitim etkinliklerine zaman ve mekândan bağımsız erişim olanağı sunan İstanbul Kültür Üniversitesi, Yeni Koronavirüs (COVID-19) hastalığına karşı alınan tedbirler kapsamında geçilen Dijital Eğitim Uygulaması ile tüm yeteneklerini öğrenci ve akademisyenlerin hizmetine sunuyor. 

İKÜ DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU - CATS

CATS (Computer Aided Training & Educational Services) ders yönetim sistemi, Uluslararası üniversitelerce geliştirilen Sakai LMS yazılımının İstanbul Kültür Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen uyarlamasıdır.

CATS Nedir?

İstanbul Kültür Üniversitesi’nde ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda İKÜ-CATS (Eğitim ve İşbirliği Yönetimi Sistemi) 2011 yılından beri kullanılmaktadır. CATS bir öğrenim yönetim sistemidir ve birçok araç içermektedir. Bu araçlar; İçerik Yönetimi, İş Birliği ve Ölçme Değerlendirme şeklinde üç ana başlık altında gruplandırılabilir.

CATS Yardım Videosu

ÖDEVLER

Ödevler öğrencilere duyurulur ve öğrenciler CATS üzerinden ödev yükleyebilirler.

DİJİTAL EĞİTİM

Öğrenciler eş zamanlı dijital eğitim kayıtlarına erişebilirler.

EĞİTMENLER İÇİN CATS YARDIM
DUYURULAR

Eğitmenler seçilen veya tüm öğrencilere ileti gönderebilir.

DERS MATERYALLERİ

Eğitmenlerin girdiği Sunum, PDF, resim gibi tüm ödev, kısa sınav ve sınav notları öğrencilerle paylaşılır.

ÖĞRENCİLER İÇİN CATS YARDIM

Psikolojik Danışmanlık Sanal Bankosu

Yeni normal çalışmaları kapsamında gelecekten, okula dönebilmekten, yeniden başlayabilmekten konuştuğumuz bu günlerde desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız İstanbul Kültür Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Merkezi yanınızda. Siz de bu hizmetten yararlanmak istiyorsanız; CATs sistemimiz üzerinden hizmet veren "Psikolojik Danışmanlık Sanal Bankosu"ndan randevunuzu alabilirsiniz.

Kütüphaneye Dönüş

İstanbul Kültür Üniversitesi Kütüphanesi, YÖK ve Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından hazırlanan Kampüs Ortamlarına Y​önelik Uygulamal​ar Rehberi​-2021'de belirtilen kuralları göz önünde bulundurarak öğrencilerimiz için hazırlanmaktadır.